Wednesday 26 October 2011

Mercun Punya Hal..

Dam2 dum bunyi mercun...ku pikirkn raye pose & raye cina je meriah ngan bunyik mercun..deepavali pun same jugak...kisah bermula di suatu mlm yg sunyi..ngah asyik melayan mimpi aku di kejutkn oleh bunyi yg mengalahkn bom!tgk jam..tepat kul 12mlm..selak langsir ngam2 depan paking keta dorg sakan dok bakar mercun..mercun papan plak tu...

Deyy kawan ,aku bkn xbg ko raye..tp agak2 le beb!kte hidup bermasyarakat...pk le org keliling..kesian kt ank2 kecik yg nk tdo..(termasuk ank aku yg terus terduduk, terkejut dek bunyi yg kuat..huhu)..nasib xda kejadian yg x diingini berlaku..kang ade yg x raye plak..hehe..bkn sket2 doo mercun yg di bakar..dkat sejam jugak la bingit telinga aku menahan pencemaran bunyi tuh..sabooo jela..

Aku ase bkn kawasan umah aku je meriah ngn bunyi mercun tu..bukak fb, kengkawan lain pun post kt wall menyatakan kemeriahan dorg main mercun(pesta cahaya la katakan..)

Ape pun kawan...di kesempatan ini aku nk ucapkan hepy deepavali buat sume penganut agama hindu..



p/s : sedang aku menaip blog ni..masih lg dorg dok main mercun..tp xda la sekuat smlm...maybe budget dah xda kot..hehehe..

No comments:

Post a Comment