Wednesday 26 October 2011

Aku Dah Rabun..

Cuti lagi rini..cuti Deepavali plak..dpt lah keluar ngan istri dan anak..Isteri aku ajak keluar dia nak beli kasut katanya..jadi keluarlah pergi ke IOI Mall..malas nak pergi jalan jauh2..pergi dekat rumah sudah..Peh ramai orang kat IOI nie..nak cari paking pun susah, kena lah pusing dua tiga kali baru dapat..Dah masuk dalam IOI ape lagi mula lah mencari kedai kasut..satu persatu kedai kami masuk..nasib baik jumpe..

Perut pun dah brkeroncong plak,mana tak nya dekat dua jam lebih juga nak cari kasut istri aku nie..rasa rini nak makan kat Kenny Rogers lah plak,dah smpai kat depan kedai penuh lah plak..nak tak nak tunggulah kejap..nasib baik tak lame dpt juga tempat.


Dah siap makan..aku ajak lah istri aku ke kedai cermin mata plak..ase mate aku mcm dah ada masalah skit..betul tekaan aku bile buat check up,mate aku ade masalah rabun jauh dan silau cahaya tapi tak lah teruk sangat..Istri aku tanya sama ada aku nak buat cermin mata atau tak..demi kebaikan aku buat lah juga..masuk dlm bilik utk check lebih detail mate aku nie..mate kiri aku bermasalah skit..mate kanan ok lah haha...dah lepas buat check up tu nak cari bingkai dan jenis cermin plak..susah juga nak buat pilihan untuk bingkai..pasal cermin senang jea..aku ambil cermin yg akan bertukar ikut keadaan sekeliling nak menyebutnya tak pandai..tapi ape yg aku tau,cermin tu oleh bertukar dari cerah kepada gelap..macam tulah bunyinya..pasal bingkai plak,nie yang paling susah nak buat pilihan..dari Levis,Hugo dan tah ape2 lagi jenama tah..pening juga lah nak pilih,akhirnya ada juga yang berkenan dihati..tu pun dah lebih dari sepuluh bingkai yang aku cuba..bagus juga pekerja kedai England Optical tu bersabar melayan kerenah aku..maklumlah pertama kali pakai cermin mata..haha..lagi seminggu siaplah spek aku tu..semoga penglihatan aku lebih jelas lepas nie..pas nie kompom ramai terkejutlah aku dah pakai spek haha..tunggguuuu...


No comments:

Post a Comment