Friday 21 October 2011

Dompet Punya Pasal..

Pejam celik pejam celik dah ari jumaat..bestnya cuti..tapi ahad ada plak kena pergi event Kuala Lumpur International Islamic Festival (KLIIF 2011)..nie kira hub untuk Halal Industry Product lah..Kalau ikut kan plan aku,ahad aku nak pergi  Sepang tengok GP race..tapi tak apelah korban kan jealah demi tanggungjawab..sabtu pun boleh jg pergi..kalau tak pun tengok kat tv jealah..haha..tiket free GP pas jealah pd kawan..
Minggu nie kerja kira alhamdulillah tak ade banyak sangat masalah..semua berjalan ngan lancar,tapi ade satu dua peristiwa yg tak dapat aku lupakn bab hilang dompet,kelakar pun ade gelabah pun ade..ceritanya mcm nie,hari tu hari rabu ,tah macam mane aku bley terlupa bawa dompet pergi keje..Smpai opis mcm biase mcm tak ade pe2 yg jd sebab tak prasan lg dompet trtinggal..pergi sarapan pn tak keluarkan dompet sebab ada duit kat kocek jd tak perasan lg..nak jd cerita mase nak makan tghari..dah siap oder,dah kenyang makan time nak bayar tu baru perasan dompet tak ada..ape lg gelabah lah..abis semua kocek aku seluk..cari bawah meja dan kerusi takut tercicir kat lantai..pun tak ada juga.aku dah gelabah siap call opis,minta tolong tengok kan kat meja aku ada tak dompet aku..tapi tak ada juga...dalam kepala abislah kena cuci pinggan lah jawabnya..tapi alhamdulillah nasib baik ada kawan yg makan skali jd dialah tolong bayarkan..tq bro tolong bayarkan untuk aku..pas makan terus balik rumah..dalam hati dok doa arap2 adalah kat rumah..Alhamdulillah ada..rupa-rupanya aku yg terlupa bawak..haha..nasib ade kalau tak masak aku nak kena buat semua baru..nielah makin hari dah makin pelupa..tapi makan tak lupa plak..bila teringat balik memang lawak...nasib hari tu tak jadi ape2 kalau tak lg lah masak aku..pas nie nak kena lebih hati2 lg...

No comments:

Post a Comment